Asociatia Cosmetologilor din Romania sustine eforturile oricarei entitati sau persoane care in mod onest actioneaza pentru simplificarea cadrului legislativ aferent activitatii de infrumusetare, motiv pentru care publicam comunicatul de presa emis de catre OPIB.
Textul integral poate fi citit aici.

PUNCT DE VEDERE AL ORGANIZATIEI PATRONALE A INDUSTRIEI DE BEAUTY

Punctul de vedere atasat reprezinta propunerile celor mai importante 4 firme din domeniul 9602 (Saloanele Magic, Abbate, GETT’S si El Studio), ce se organizeaza in Organizatia Patronala a Industriei de Beauty, firme ce totalizeaza 1.500 angajati, 30 locatii si cifre de afaceri cumulate de 16.000.000 euro/2019, precum si opinia majoritatii jucatorilor din aceasta industrie.

Problemele industriei se impart pe 3 mari directii:

  1. Probleme Urgente create de COVID-19
  2. Probleme de Reglementare
  3. Probleme de Reprezentare

CELE MAI IMPORTANTE MASURI

Ordonanta 29/2020, Art. X vorbeste despre AMANAREA cheltuielilor de chirie si nu SUSPENDAREA lor, creand, artificial si profund nedrept, datorii devastatoare pentru toate firmele ce activeaza in servicii si retail, inclusiv domeniul nostru, datorii ce nu se pot recupera ulterior din cauza motivelor explicate pe larg, in Punctul de Vedere transmis anterior.

In temeiul principiilor echitatii, solidarismului si corectitudinii, Guvernul Romaniei, care a suspendat obiectul contractelor dintre entitatile private din Retail/Servicii si Proprietarii spatiilor comerciale si birouri, poate si trebuie sa aduca clarificari suplimentare, reglementand modul de aplicare a lor pe durata starii de urgenta, respectiv prin adoptarea urmatoarelor 2 masuri urgente:

  1. Suspendarea de drept a chiriilor si contractelor conexe pe intreaga perioada a suspendarii comertului!
  2. Emiterea de reguli noi de interpretare si aplicare a contractelor dupa reluarea activitatii! Aici s-ar putea reglementa solutia de chirie procentuala din cifra de afaceri inregistrata in luna respectiva.

            In marea majoritate a contractelor din centrele comerciale, acest fapt este deja un standard, masura ar prevedea ramanerea in vigoare               doar a acestei prevederi care este prefect echilibrata si corecta pentru ambele parti. Insa este necesar a fi reglementata pentru a fi impusa.

Pentru redeschiderea centrelor de ingrijire si infrumusetare, propunem protectia clientilor si personalului cu manusi (in afara de tuns) si masca, viziere acolo unde se poate, distantarea dintre clienti la 1,5 m, accesul clientilor numai prin programari prealabile, fara zone si perioade de asteptare, programarile sa se faca pastrand un interval de timp de 15 minute intre programari necesar dezinfectiei locale, folosirea mantalelor de unica folosinta, a dezinfectantilor in interiorul locatiei, toate suplimentar fata de masurile deja destul de avansate de sterilizare folosite in industria noastra.
Este de o deosebita importanta sa se se inteleaga ca limitarea accesului pe incinte/camere sau ca numar de persoane indiferent de suprafata reprezinta masuri gresite care fac aceasta activitate nesustenabila din pricina configuratiei saloanelor moderne, care sunt open space, precum si din pricina costurilor ce nu se pot acoperi in lipsa unei mase critice de clenti care sa asigure echilibrul dintre venituri si cheltuieli.

Se poate adauga la lista, dar credem ca masurile de mai sus realizeaza acea protectie suficienta necesara pentru a actiona in conditii de siguranta.

De asemenea solicitam deschiderea acestor activitati inclusiv in interiorul mall-urilor deoarce se poate face controlul si accesul foarte usor al clientilor.

De importanta capitala pr codul Caen 9602 mai sunt:

  1. Micsorarea TVA-ului in industria de igiena si infrumusetare CAEN 9602, la nivelul de 5%, deoarece veniturile reprezinta peste 80% din manopera, avand in vedere gandirea deja implementata in Horeca. Aceasta masura face ca o parte din industria care acum se afla in zona gri in ceea ce priveste legalitatea functionarii sau cele foarte fragmentate, care se desfasoara in apartamente, nici macar organizate in forme juridice, sa iasa la iveala in zona de fiscalizare deoarece devin sustenabile iar riscul de a fi prinsi nu merita. Astfel, statul va castiga din aceasta masura pentru ca va creste baza de impozitare. La ora actuala se ia mult de la putini (firmele mari si vizibile care sunt cateva si doar in orasele mari), in loc sa se ia putin de la multi (firmele, pfa-urile, activitatile ilegale din apartamente, etc).
  2. Posibilitatea platii tips-ului (n.a. bacsis) cu cardul, pe bonul fiscal si Impozitarea acestuia cu 10%, ca in Horeca.
  3. Amendarea de urgenta a Ordinului M.S. 1030/2009 privind reautorizarea saloanelor – precum si amanarea intrarii in vigoare de la 01.01.2021 la 15.03.2024. Elementele cerute pentru reautorizare trebuie discutate cu principalii jucatori din piata (ex: top 25 CA din Ro) si ulterior cerintele pentru reautorizare vor trebui modificate.

Forma actuala a legii denota ignoranta si necunoastere crasa a domeniului prin care asimilarea activitatii de ingrijire Caen 9602 cu zona medicala, ca nicaieri in lume, duce la distrugerea acestui domeniu si la favorizarea economiei subterane, unde statul nu mai are nici un control, nici nu fiscalizeaza si nici nu controleaza normele sanitare.

Cu stima si MARE SPERANTA